KÜRTZENGÉS ÜNNEPE – A KÖZÖSSÉG EREJE 20220921

Elérkezett a Kürtzengés Ünnepe, valamint tíz nappal vagyunk Engesztelés Napja előtt. Eljött az ideje
egy őszinte, alapos önvizsgálat elkezdésének mindazok számára, akik szeretnék önfeledt ünnepléssel zárni,
ezt az átlagosnak korántsem mondható esztendőt. Az esős évszak, vagy ami nálunk téli, hideg periódusként ismeretes, normál esetben lelassítja az események menetét, és még a természet is visszavonul egy időre.

Önvizsgálat (választékos)
Saját egyéniségünknek, lelkivilágunknak, jellemvonásainknak, cselekedeteinknek, magatartásunknak elemző, bíráló vizsgálata.
https://www.arcanum.com/

Az önvizsgálat egy komoly erőfeszítést, kitartást igénylő, fáradságos művelet, ezért nem is vág bele az ember magától szinte soha. Általában akkor kezd bele, amikor vala jelentős probléma, csapás, nehézség útját állja, ezáltal rákényszeríti erre az aprólékos figyelmet igénylő, így hát rengeteg
energiát és időt felemésztő folyamatra.
Elohim tisztában van azzal, hogy a fent említett okok miatt, ha rajtunk múlna, szinte soha, senki nem kezdene bele egy ilyen feladatba, bármennyire is elszánt, spirituális emberről legyen szó.
A világban rákényszerített minket erre, az életünk során egymást követő, választékos pofonokként megélt események sorozatával, az Úton viszont, az Ő kijelölt időpontjai szolgáltatják az alkalmat.

Megosztok egy igen rövid történeti leírást (a téma monumentális terjedelméhez képest legalábbis*)
az ún. keresztény közösségek jellemzőinek bemutatására. Arra kérek mindenkit, hogy figyelje meg
azt a fokozatos eróziót, mely az évszázadok során végbement, és kísérelje meg lejegyzetelni annak okait,
mert felettébb tanulságos lesz, különösképpen a súlyos következmények felszínre kerülése után.

„A 18. Század előtt az emberek egy közösségi, fokozatos, formális és gyülekezet központú folyamat révén váltak kereszténnyé. Már csecsemőként bevitte a gyermeket a család a közösségbe a kereszteléssel, ezt követte
egy hosszú kateketikai felkészítés, amelynek során megismerkedett az egyház történelmi hitvallásaival
és hagyományaival. Végül ott volt az az elvárás, hogy a gyermek teljes jogú taggá váljon, aki rendszeresen él
az úrvacsorával. Az esküvők és temetések is fontos mérföldkövek voltak az egyházi életben, amelyeket az ember a családjával együtt a gyülekezetben élt meg olyan keretek és hagyományok mentén, amelyek összekapcsolták
a mai résztvevőket az elmúlt korok hívők közösségével. Tehát az ember a hitét egyrészt örökölte, másrészt személyesen is elköteleződött mellette egy erőteljes közösségi folyamat révén, amely során megkapta családjának, gyülekezetének és vallási vezetőinek támogatását és jóváhagyását.”

A megdöbbentő az, hogy egészen a 18.sz.-ig ez így működött a kereszténységen belül, ezért maradhatott
az olyan meghatározó eleme a világ kultúrájának, valamint ez volt az oka annak is, hogy ezek a kultúrák
oly hosszú időn át meghatározó erői voltak az emberiség történelmének.
Aki cselekszi – vagy cselekedni szeretné – Elohim akaratát, azt Elohim támogatja.

A sikerben egyértelműen a közösség, továbbá a közösségi élet ereje a legnagyobb fontosságú tényező,
ez kölcsönözte a szilárdságot, ellenálló képességet a keresztény hitrendszernek.

„Az ipari forradalom egyben gyökeres társadalmi változásokat hozott. Sokan költöztek nagyobb városokba, hogy gyárakban vállaljanak munkát, és így elszakadtak a saját parokiális gyülekezetüktől, szülőfalujuktól,
ahol mindenki mindenkit ismert, és ahol a viselkedés és a különféle közösségi intézményekben való részvétel normáit a társadalmi nyomás is megerősítette. Másrészt, a piaci kapitalizmus révén az egyén több választási lehetőséghez jutott a javak és szolgáltatások terén, és így már sokkal inkább autonóm módon élhetett.”

Vegyük észre, hogy amint az ember kiszakadt a közösség védelmező erejének hatósugarából,
amint a közösség szerkezete elkezdett lazulni, a hit és annak megélése azonnal romlásnak indult.
A közösség nem egy vágy, amit a hívők megvalósíthatnak, amennyiben úgy hozza az élet,
hanem egy esszenciális építőeleme Ab Yahuah elképzelésének, melyet nem lehet
semmilyen körülmények között megkerülni, helyettesíteni, vagy kihagyni.

Inkább előbb, mint utóbb, létre kell hívni egy, a hittestvérek életének szoros összefonódásával járó,
egymás támogatását, segítését a lehető legegyszerűbbé tevő életformát, különben a világ szennyének korróziója lebontja a közösséget alkotó egyének hitét.

„Manapság sok megtért ember úgy tűnik dönt Massiach mellett, de csak hamar elveszíti a lelkesedését, mert a folytatásban rövid lefutású programokat kínálnak nekik utánkövetés és kiscsoportos élmény címén, nem pedig egy egész életen át tartó, mélyen beágyazott közösségi élményt. Sok gyülekezet életében nincs is meg a taggá válás folyamata. Ennek eredményeképpen a megtért emberek élete gyakran nem tér el az őket körülvevő kultúrákban élőkétől. A hagyományos gyülekezetek régi, sokkal inkább közösségi jellegű folyamatai hatékonyabban képesek elérni az élet mélyebb átformálását.”
Forrás: Timothy Keller: Gyülekezet a középpontban, 69. oldal

„Most tekerjük előre az órát néhány évszázaddal későbbre, a mai pluralista társadalmakhoz, ahol közösségi életünk legfontosabb intézményei egyáltalán nem egy irányba mutatnak, nincs egységes meggyőződés az életre és a valóságra vonatkozóan. Ma senki sem örökli a világnézetét, mint egykor. Az emberek az egymással versengő hitbeli meggyőződések és világnézetek közül aktívan válogatnak, és ahhoz, hogy ezt megtegyék személyes meghívásra és meggyőzésre van szükségük.”
Forrás: Timothy Keller: Gyülekezet a középpontban, 70. Oldal

Mindezek után, az én meglátásom szerint tegyük össze kezünket azért, hogy Ab Yahuah egyáltalán futólag
is gondolt ránk, mikor egy olyan szoros együttélést tett lehetővé számunkra, mint amelyben napról napra részünk lehet. Mindenki alaposan gondolkozzon el azon, hogy mi is az, ami tőle elvárható fejlődésének
ezen a pontján, és még fontosabb, hogy vajon teljesíti-e azt a, tőle telhető
legmagasabb erőbedobással, elszántsággal és alázattal!

VIDEÓ LINK: https://yahuahutja.hu/2022/09/21/20220921-kurtzenges-unnepe-a-kozosseg-ereje/

Reflexió [ë-ë v. e-e] főnév -t, -ja

  1. (irodalmi nyelvben) Elmélkedés, eszmélés, megfontolás.
  2. (fizika) Sugarak visszaver(őd)ése; tükröz(őd)és. https://www.arcanum.com/

Jak 1:22 Az igének pedig megtartói legyetek és ne csak hallgatói, megcsalván G3884 παραλογίζομαι magatokat.

G3884 παραλογίζομαι (paralogidzomai) becsap, rászed, átver, félrevezet

G3049 λογίζομαι (logidzomai) 1) (vhová) számít, felszámít vkinek, felró, tulajdonít 2) tekint, tart vminek 3) gondolkodik, megfontol, meggondol 4) gondol, vél 5) hisz, feltételez 6) számol, számításba vesz, beszámít, számít vmire

Az ember hallgatja ugyan a tanításokat, olvassa az Írásokat, beszél Ab Yahuah Igazságáról, örül neki, boldog, hogy részt vehet a közösségi rendezvényeken, egyszóval látszólag minden a legnagyobb
rendben halad. Meg kell hallanunk azonban Jakab figyelmeztetését, miszerint ezen cselekvések
mit sem érnek az ember bensőjében kialakuló, majd egy életen át folytatódó változás,
az ő cselekedeteit, viselkedését, jellemét átformáló gyakorlati megnyilvánulásai nélkül.

A farizeusok, szadduceusok, írástudók, valamint jelen korunkban sajnos a keresztények is
ezen az úton bandukolnak. Megvan (megvolt) náluk a kegyességnek látszata, a hit megvallása,
olykor még az elkötelezett közösségi életben való örömteli részvétel is, ám belül valódi változás
nem indult meg, vagy egy.on a karakter – óember – leküzdhetetlen ellenállása miatt megrekedt.

Jak 1:23 Mert ha valaki hallgatója az igének és nem megtartója, az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez,
aki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát:

„A tükörkép kialakulásának két feltétele van. Az első, hogy a tükör felületének legyen jó a fényvisszaverő képessége… A másik feltétel, hogy a felület legyen nagyon sima. A göröngyös felületről a fény szabálytalanul verődik vissza, az ilyen felületű falat vagy papírt megvilágítva azon csak világos és sötét foltok látszanak. A sima felületről a fény szabályosan verődik vissza. Ekkor jelenik meg a tükör mögött a tükör előtt álló ember vagy bármilyen tárgy képe. A kép látszólagos, a tükör mögött valójában semmi nincs, de a szabályos visszaverődés miatt úgy látszik, mintha a fénysugarak a tükörképből jönnének.”

https://www.nkp.hu/tankonyv/fizika_10_nat2020/lecke_06_033

Jak 1:24 Mert megnézte magát és elment, és azonnal elfelejtette G1950 ἐπιλανθάνομαι, milyen volt.
Jak 1:25 De aki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad amellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az ő cselekedetében.

G1950 ἐπιλανθάνομαι (epilanthanomai) megfeledkezik róla, elfelejt

G2990 λανθάνω (lanthanó) 1) rejtve van 2) titokban marad, észrevétlen marad vki előtt

Az ember vizsgálja saját elméjét, bensőjét Ab Yahuah értelme világosságának sugarai segítségével,
melyek visszaverődvén onnan, egy képet adnak az éppen időszerű, az Ő dicsőségének fényét elnyelő
sötét foltokról. A fekete szín úgy jön létre, hogy a tárgy elnyeli a számunkra látható fényspektrum
teljes tartományát, abból semmit sem visszatükrözvén. Ezek a mi jellemünk szennyfoltjai,
amiket el kell távolítanunk az örökösen közelgő ünnepek kezdetére, hogy lehessünk mi
az a tökéletes felület, mely szabályosan, maradéktalanul, torzítás nélkül
veri vissza Ab Yahuah dicsőségének világosságát.

Ef 5:25 Ti férfiak, szeressétek a ti feleségeteket, miképpen a Massiach is szerette az egyházat, és Önmagát adta azért;
Ef 5:26 Hogy azt különválassza, megtisztítván a víznek fürdőjével az ige által,
Ef 5:27 Hogy majd Önmaga elébe állítsa dicsőségben a gyülekezetet, úgy hogy azon ne legyen szeplő, vagy sömörgözés, vagy valami afféle; hanem hogy legyen különválasztott és feddhetetlen.

Végső célunk tehát egy makulátlan, hibátlan karakter kialakítása akkor is, ha tudjuk eme feladat nehézségének nagyságát. Újra és újra magunkba nézvén azonban lehetőséget adunk Ab Yahuah-nak hiányosságaink, gonoszságaink felszínre juttatására, kezelésére, valamint jó esetben, azok megszüntetésére.

Ab Yahuah, az Ő végtelen bölcsességével és értelmével éppen az évszakváltás ezen szakaszát választotta
a legnagyobb ünnepsorozat időszakának. Évezredeken keresztül az ember ekkor visszavonulhatott, tanulhatott, illetve dolgozhatott mindazon feladatokon, melyeket Ab Yahuah
felfedett számára a reflexió folyamata során.
JUB 12:16 És a hatodik héten, annak ötödik évében, Abram átvirrasztotta a hetedik hónap Új Hónap éjjelét, hogy megfigyelje a csillagokat estétől reggelig azért, hogy lássa milyen természetű lesz az év esők tekintetében, és ő egyedül volt, és ő ült és megfigyelt.

JUB 12:27 És ő vette atyáinak tekercseit és ezek Héberül íródtak, és ő átírta azokat, és ő kezdte onnantól tanulmányozni azokat, és én megértettem vele mindazt, melyet ő nem tudott megérteni, és ő tanulmányozta azokat, a hat esős hónapon át.

A fejlődés minden élő organizmus számára egy nemkívánatos procedúra, mivel külön erőforrásokat
kell mozgósítani megvalósítása érdekében tudván, hogy ezek megszerzése erőfeszítéssel, áldozatokkal jár.
Ezt a ragaszkodást az úgymond kényelmes környezethez a nyersanyagok beszerzésének nehézsége vezérli
a háttérből, szinte teljességgel tudatunk felügyelete nélkül.

Rá kell erőltetnünk magunkat mind az önvizsgálatra, mind pedig a feltárt ismeretek alapján megtervezett, tudatos változtatásokra. Nem lenne szükség Ab Yahuah szigorú tekintetére, ha mindenki csak szimplán magától is örökösen azon lenne, hogy feltérképezze saját romlott szívének utait,
és javítgassa azokat napról napra.

Amikor a Biblia szívről beszél, nemcsak az érzelmeket érti alatta. igaz hogy azok is a szívünkben ébrednek, de szívünk a gondolkodás és érvelés helye is lesz, sőt a szívünkből cselekszünk. A szívünk a személyiségünk központja, az alapvető elköteleződések helye, a teljes személy irányítóközpontja. Ami a szívünkben van, az meghatározza, mit hiszünk, mit teszünk és hogyan érzünk, mivel az értelem, az akarat és az érzelmek mind benne gyökereznek.”

Támogasd az igazság terjesztését az adód 1%-ával!

Yahuah Útja Egyesület 1% adó
Adószám: 19140094-1-03
Technikai szám: 2594

Az oldal fenntartása rengeteg munkával, illetve költségekkel jár. Amennyiben szeretnél nekünk segíteni az igazság terjesztésében adoményodat küld az alábbi bankszámlára:

la

YAHUAH ÚTJA EGYESÜLET,

OTP BANK: 11744003-24422916-00000000

Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN):
HU71117440032442291600000000

SWIFT/BIC KÓD: OTPVHUHB