Magától növekedő vetés

  Márk 4:26 És monda: Úgy van az Elohim országa, mint mikor az ember beveti a magot a földbe.

  Márk 4:27 És alszik és fölkel éjjel és nappal; a mag pedig kihajt és felnő, ő maga sem tudja miképpen.

Kihajt G985   βλαστάνω (blasztanó) 1) rügyezik, sarjad, hajt, kihajt, nő, növekszik, felnövekszik 2) sarjaszt, megterem, meghoz

Nem Tudja G1492   εἴδω Perf: οἴδα (eidó : oida) 1) lát, meglát, észrevesz, észlel, néz, ránéz, szemlél, találkozik 2) perfectum alak (οἴδα): tud, ismer, tisztában van vele; megtud, megismer, felismer 3) perfectum alak (οἴδα): képes vmire, ért hozzá

  Márk 4:28 Mert magától terem a föld, először füvet, azután kalászt, azután teljes buzát a kalászban.

Magától G844   αὐτόματος, η, ον (automatosz, é, on) 1) magától mozgó, magától cselekvő 2) LXX magától, művelés nélkül (termés hozó)

Búzát G4621   ὁ σῖτος, -ου (ho szitosz, -u) 1) búza 2) gabona 3) LXX kenyér, élelem, étel, eleség

  Márk 4:29 Mihelyt pedig a gabona arra való, azonnal sarlót ereszt reá, mert az aratás elérkezett.

A képen zöldség, talaj, növény, kültéri látható

Automatikusan generált leírás

A növények fejlődése automatizált folyamat, melyhez nem kell külső beavatkozás, hogy végbe menjen, csupán megfelelő körülmények. Ez az analógia lényege. A rövid mondandója pedig a következő:

Mindegy ki mit tesz, gondol a világban vagy milyen erőfeszítések történnek az ellenség részéről ennek megakadályozására, Elohim igéje így is úgy is kifejlődik az emberben megállíthatatlanul, abban az esetben, ha a megfelelő szívébe kerül. A kifejlődés fázisai, annak fontosabb mozzanatai azonosak minden magnál, ahogyan az ige sarjadásának folyamata is bennünk lényegében személyválogatás nélkül hasonló.

Tágabb értelemben pedig, a szántóföldre mint világ utal ezen példázat, melyben Elohim gyermekei megállíthatatlanul fejlődve érik el az aratásra, vagyis az ítéletre alkalmas állapotot, melyet nem lehet megakadályozni.

Az ige bejut szívünkbe, ami a talaj, gyökeret eresz ott, mely vizet és tápanyagokat vesz fel, ami ellátja a szárat és leveleket, melyeket táplál a napfény és levegő. Ez maga a négy elem a föld, víz, levegő és a tűz, amennyiben a napra gondolunk, hiszen a tűz maga nem más, mint fény és hő, amelyet az anyagok heves lebomlása okoz. De miért is ültet valaki magokat? Természetesen azért, hogy felnövekedvén a növény azután termést adjon.

  Jak 5:7 Legyetek azért, atyámfiai, béketűrők a Gazda eljöveteléig. Íme a szántóvető várja a földnek drága gyümölcsét, béketűréssel várja, míg reggeli és estveli esőt kap.

Drága G5093   τίμιος, α, ον (timiosz, a, on) 1) értékes, drága, becses 2) megbecsült, tisztelt

Gyümölcs G2590   ὁ καρπός, -οῦ (ho karposz, -u) 1) gyümölcs, termés 2) anyaméh gyümölcse, utód 3) (az ember lelki, szellemi állapotából fakadó) eredmény, következmény, tett

Van tehát egy gazdája a termőföldnek, aki bevetette azt és várakozik a termésre. Mit jelent ez? Ez lesz a központi témája mai előadásomnak. Az ember sorsát számos dolog vezérli. Vannak életünkben úgynevezett háttér erők, amelyek kormányozzák a mindennapjainkban történő események sorozatát. Az Atya elvárja azt, hogy a megfelelő termést adjunk és a megfelelő időben, hiszen Ő nem csak a jó magot vetette el, de mindent meg is ad számunkra, hogy az értékes gyümölcsöket teremjen életünkben. Nem gyomnövények magját adta, hanem „DRÁGA GYÜMÖLCS”-ét mindenki szívébe.

  Luk 13:7 És monda a vincellérnek: Íme három esztendeje járok gyümölcsöt keresni e fügefán, és nem találok: vágd ki azt; miért foglalja a földet is hiába?

Ki az aki mondja ezt? AbYahuah.

  Luk 13:8 Az pedig felelvén, monda neki: Gazdám, hagyj békét neki még ez esztendőben, míg körös-körül megkapálom és megtrágyázom:

Yahusha közbenjárását láthatjuk itt. Szóval nem csak megfelelő körülményeket próbál biztosítani és jó magot ad, de még egy közbenjárónk is van, aki közvetlenül hozzá szólhat a mi érdekünkben.

  Luk 13:9 És ha gyümölcsöt terem, [jó]; ha pedig nem, azután vágd ki azt.

Megad mindent a növekedésünkhöz, esőt, napfényt, levegőt, talajt, trágyát, gyomírtást és még közbenjárót is, valójában tőle kapunk mindent, a testet és a földet is, ahol élhetünk. Gyakorlatilag mindent tőle kaptunk, mi csak a döntéseinkkel rendelkezünk.

  5Móz 30:19 Bizonyságul hívom ellenetek ma a mennyet és a földet, hogy az életet és a halált adtam előtökbe, az áldást és az átkot: válaszd azért az életet, hogy élhess mind te, mind a te magod;

Az Atya megtesz mindent, vár türelmesen, megmutatja magát az életünkben, trágyát ad, eltávolít minden felesleget az életünkből, azaz kigazol. Erre azonban a legtöbb ember felháborodik például, amikor minden felesleges dolgot elveszítünk az életünkben, vagy egyedül maradunk, amikor végre lenne idő gondolkodni mit rontottunk el életünkben vagy elmélkedhetnénk azon mi értelme van egyáltalán az életünknek. Ezek a tökéletes élethelyzetek, amelyeket Ő hagy kialakulni: a nehézségeket, a csalódásokat, a betegségeket, mert így próbál mindenkit megmenteni.

  Préd 7:3 Jobb a szomorúság a nevetésnél; mert az orcának szomorúsága által jobbá lesz a szív.

  Préd 7:4 A bölcseknek elméje a siralmas házban [van], a bolondoknak pedig elméje a vigasságnak házában.

  Préd 7:5 Jobb a bölcsnek dorgálását hallani, hogynem valaki hallja a bolondoknak éneklését.

.

Nincs más mód az emberek kibillentére a napi rutinból, mint az elszigetelés vagy az általunk, illetve környezetünk által generált kisebb nagyobb csalódások, tragédiák megtörténésének jóváhagyása. Az a baj, hogy ezekbe a legtöbben csak belekeserednek, ahelyett, hogy elgondolkodnának az ok okozat összefüggés törvényszerűségein!

Nincs elérhető leírás.

A képen kültéri, fa, udvar, Földparcella látható

Automatikusan generált leírás

Az ok okozati összefüggés ismeretében, az embernek van egy bizonyos elvárása azzal szemben, amit elültet. A képen a füvesítés kísérletezésének első fázisa látható. Mielőtt elvetettük a fűmagot, a terepet feltöltöttük jó földel, műtrágyát is kapott, megfelelően be lett tömörítve és elvártam, hogy fű nőjön rajta.

Megtettünk mindent, hogy az elvárt esemény, vagyis a fű kisarjadása és fejlődése végbe menjen. Szép zöld fűé, nem kaktuszé, vagy kamilláé. Nem eperé vagy töviseké és nem is sárga fűé, hanem szép zöld fűé. Miért ne várhatná el ezt ugyanúgy AbYahuah is. Az egész világ ok és okozatok mentén halad előre az idő vonalán, melyek irányát döntések vezérlik.

Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és várni, hogy az eredmény más legyen.

Albert Einstein

Ab Yahuah nem őrült, hiszen Ő ismeri ezen törvényszerűséget, csak azt várja, amit elvetett. Mi vagyunk az őrültek, akik más eredményt várunk hibáink végtelen ismételgetése közben. Pedig a képlet egyszerű, amennyiben valaki sokat olvas, tájékozott lesz az adott témában, aki sokat fut jobb kondíciója lesz, aki sokat eszik elhízik, aki jól bánik a pénzzel és tudatos életmódot él gazdag lesz, míg akit érzelmei és vágyai vezetnek, ezért rosszul bánik a pénzzel szegény lesz.

Nem azért lesz valaki szegény vagy sikertelen, mert Isten gyűlöli, esetleg csupán a körülmények áldozata, hanem azért, mert nem tudja, vagy tudja, de nem csinálja azokat a dolgokat, amik sikeressé tehetnék. Az élet átfogó teljesértékű megéléséhez a recept a biblia. Publikus mindenki számára elérhető és tanulmányozható. Egyik dologból következik a másik. Ok és okozat irányítja a világunkat.

  Máté 12:33 Vagy legyetek jó fák, és teremjetek jó gyümölcsöt, vagy legyetek romlott fák, és teremjetek romlott gyümölcsöt; mert gyümölcséről ismerik meg a fát.

Miért tehetne a földműves arról, ha a termése rossz gyümölcsöt ad, annak ellenére, hogy Ő mindent megtett amit tudott? Kapálgatott, trágyázott, öntözött stb…

  Ézs 1:23 Fejedelmeid megátalkodottak és lopóknak társai; mind szereti az ajándékot és vesztegetést hajhász, árvát nem pártolnak, és az özvegy ügye nem kerül eléjük.

  Ézs 1:24 Ezért azt mondja az Yahuah, a seregeknek Ura, Izrael ereje [Istene]: Jaj! mert vigasztalást veszek háborgatóimon, és bosszút állok ellenségeimen!

Miért várnánk el mást eredményül amikor a mindenség teremtőjét ingereljük, hogy egyszer csak megelégelve a viselkedésünket lesúly ránk haraggal. Ha rugdosunk egy medvét, az előbb vagy utóbb széttép minket.

  Gal 6:7 Ne tévelyegjetek, Elohim nem csúfoltatik meg; mert amit vet az ember, azt aratándja is.

  Gal 6:8 Mert aki vet az ő testének, a testből arat veszedelmet; aki pedig vet a léleknek, a lélekből arat örök életet.

Miért kell csodálkozni, ha valaki 20 év dohányzás után tüdőrákot kap, vagy soha nem köti be magát azután meghal egy autóbalesetben? Vagy miért lepődik meg valaki, ha nem foglalkozik gyermekével, aki felnövekedvén semmire kellő lesz.

Ezért lesz képes minket a végén megítélni. Mi csak annyit látunk: „szegény kisfiam 16 évesen disco balesetben halt meg, pedig alig élt…” Ami természetesen egy tragédia! A valóságban azonban semmi keresni valója nem lenne olyan társaságban, ahol ez megtörténhet. Ok és okozat. Ez irányítja a valóságot. Majd a szülők számot adnak az Atyának ítéletkor, hogyan történhetett ez meg.

AbYahuahnak tehát nem kell ott állnia és manipulálni a mag fejlődését, mert a fűmagból fű lesz minden alkalommal. Így teremtette meg a világot, hogy az magától működjön.

  1Ján 3:8 Aki a bűnt cselekszi az ördögből van; mert az ördög kezdettől fogva bűnben leledzik. Azért jelent meg az Elohimnek Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa.

  1Ján 3:9 Senki sem cselekszik bűnt, aki az Elohimtől született, mert benne marad annak magva; és nem cselekedhetik bűnt, mivelhogy Elohimtől született.

Akiben sikeresen megmarad Elohim magva és kifejlődik szívében az AbYahuah gyermeke. Ő azonban mindenkiben elhintette az igét, azokban is, akik inkább választották az ördög magját, ami szintén bekerült szívünkbe, így választható opció, csak akkor senki ne panaszkodjon azért, ami mellett döntött! Búzából búza lesz 100. alkalommal is. Van még egy gond akkor, ha nem megfelelő döntéseinkkel mindinkább eltávolodunk az Atyától mégpedig az, hogy az ellenség magjából kikelt növény egyre erősebb és ellenállóbb lesz a jó maggal szemben, ahogy telik múlik az idő. Ez azzal jár, hogy az ilyen emberek értelme megtompul az igazság megértésére.

  Ef 4:17 Ezt mondom annak okáért és bizonyságot teszek a gazdában, hogy ti többé ne járjatok úgy, mint egyéb pogányok is járnak az ő elméjüknek hiábavalóságában,

  Ef 4:18 Kik értelmükben meghomályosodtak, elidegenültek az Eloimi élettől a tudatlanság miatt, mely az ő szívük keménysége miatt van bennük;

Tudatlanság G52   ἡ ἄγνοια, -ας (hé agnoia, -asz) 1) tudatlanság, tájékozatlanság 2) LXX tudatlanságból, figyelmetlenségből eredő hiba, tévedés, vétek

Van tehát egy időintervallum, amelyen belül még lehet hivatkozni tudatlanságra, az ítélet elkerüléséhez. Azt hogy mennyi, nem lehet tudni, hiszen mindenkinek másak a képességei és az élethelyzete. Azonban ezen megtéréshez rendelkezésre álló idő eltelte után mindenki elméje meghomályosodik végképp és visszafordíthatatlanul. Csak időben és még így csupán Gyógyulási folyamatokon keresztül lehet feleszmélni a világ okozta kábultságból. Mi a kiút?

  Ef 3:14 Ez okáért meghajtom térdeimet a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja előtt,

Másszóval elfogadom Elohim akaratát még akkor is, ha egyenlőre nem értem azt.

  Ef 3:15 Akiről neveztetik minden nemzetség, mennyen és földön,

  Ef 3:16 Hogy adja meg nektek az Ő dicsősége gazdagságáért, hogy hatalmasan megerősödjetek az Ő Lelke által a belső emberben;

Mit jelent az, hogy megerősödni belső emberben, mert ez önmagában elég elvont.

  Ef 3:17 Hogy lakozzék a Mashiack a hit által a ti szívetekben;

Azaz, megteszek mindent, hogy rossz döntéseimmel, ne akadályozzam az ő magjának, igéjének kifejlődését a szívemben, ami a fő feladatunk, mert ebből következik minden más.

  Ef 3:18 A szeretetben meggyökerezvén és alapot vevén, hogy megérthessétek minden szentekkel egybe, mi a szélessége és hosszúsága és mélysége és magassága [az Isten jóvoltának],

Ezek, amiket mostanában művelünk, hogy arról beszélünk mit jelent az, hogy isteni természet, mit jelent, hogy valaki öröktől létező, ezek az Elohim magassága és szélessége. Ez már az a tudás, amit hosszú évek után enged megérteni AbYahuah azoknak, akik állhatatosan keresik Őt és közben nem csak szavakkal közelednek hozzá, hanem életmódjukkal is. Ezen valódi megértésről nagyon sokan hiszik a világban, hogy ők birtokolják, pedig átfogóan és tisztán csak a kihívottak érthetik meg a valóság igazi természetét.

  1Kor 2:6 Bölcsességet pedig a tökéletesek között szólunk; ámde nem e világnak, sem e világ veszendő fejedelmeinek bölcsességét;

Bölcsesség G4678   ἡ σοφία, -ας (hé szophia, -asz) bölcsesség

Szóval nem a kvarkokról meg az antianyag természetéről van szó és nem is geopolitikáról. A világ a saját megfigyelésein alapuló információs halmazát nevezi tudásnak és azok tanítását, illetve alkalmazását bölcsességnek. Ami veszendő, hiszen nem visz minket közelebb az élet természetének megértéséhez, ha tudjuk hány másodperc alatt zuhan le egy vasgolyó 10 m magasból. Akkor se kerülünk közelebb az örök élethez, ha tudunk tankot építeni.

Az élet értelmét kutató bölcsességek pedig tele vannak hibás dogmákkal és alapvető téveszmékkel, melyeket senki nem kerülhet meg anélkül, hogy ne bélyegezzék sarlatánnak. Ilyenek pl. a Szentháromság, evolúció és a világűr. Ezek az okoskodások vezetnek el oda, hogy azt gondoljuk, a férfiaknak van joga szülni, ahogyan oda is, hogy az embernek és majomnak közös őse volt. Nem ezekről a bölcsességekről van szó.

  1Kor 2:7 Hanem Elohimnek titkon való bölcsességét szóljuk, azt az elrejtettet, melyet öröktől fogva elrendelt az Isten a mi dicsőségünkre;

  1Kor 2:8 Melyet e világ fejedelmei közül senki sem ismert, mert ha megismerték volna, nem feszítették volna meg a dicsőség Urát:

Amennyiben értették volna kivel is állnak szemben, ahogyan egyébként Pilátus sejtette is, azaz nem az ellenség magva fejlődött volna ki a szívükben, rendelkeztek volna azzal a bölcsességgel, amely által megismerték volna a teremtő fiának személyét Yahushában.

  1Kor 2:9 Hanem, amint meg van írva: Amiket szem nem látott, fül nem hallott és embernek szíve meg se gondolt, amiket Isten készített az őt szeretőknek.

  1Kor 2:10 Nekünk azonban az Isten kijelentette az ő Lelke által: mert a Lélek mindeneket vizsgál, még az Istennek mélységeit is.

Szűkebb értelemben arra gondol, hogy mi megismertük Elohim fiát a tőle kapott bölcsesség által, tágabb értelemben azonban arra utal, hogy a Qodesh ruach és Yahusha igéje együtt szinkronban eljuttat minket minden olyan dolog tiszta megértésére, amelynek valós értéke van, az élet valódi természetének megismeréséhez.

.

Az Elohim magjából eredő magától növekedő vetés tehát kifejlődve amellett, hogy gyümölcsöt terem, hanem kellő szorgalommal sokkal jobban megérti az élet és létezés természetét feszegető kérdéseket, olyan mélységekben is, melyeket a világ gyermekei soha nem lesznek képesek átlátni, legfeljebb csak saját világi keretein belül. Az irónia ebben, hogy mindezek ellenére ők mindig azt fogják hinni, hogy ők bölcsebbek a kihívottoknál, azonban a valódi bölcsesség birtokosának ismérve az alázat.

Minél több dolgot értek meg a világ működéséről, annál világosabbá válhat számomra, hogy milyen sok dolgot nem értek még, ezen felismerés alázatra késztet mindenkit. Ebből talán felismerhető az is, hogy az ember fejlődése földi élete során, de még megkockáztatnám azt is, hogy új testben se ér véget soha.

A folyton növekedő gabona analógiája sem ér véget az ember halálával.

  1Kor 15:35 De mondhatná valaki: Mi módon támadnak fel a halottak? és minémű testtel jönnek ki?

Hogyan lesz ez a feltámadásnál? Milyen testünk lesz? Ugyanúgy nézek majd ki, mint most? Ha ez a test elporlad, ugyanilyet hogyan kaphatnék? Azt mondja erre Saul:

  1Kor 15:36 Balgatag! amit te vetsz, nem elevenedik meg, hanemha megrothadánd.

A hanemha az egyszerűen csak a ha szócska. Azt mondja, hogyan támadhatna fel az, ami lebomlott, sehogy. A test végleg elenyész, nem fog visszaépülni újra soha. A helyzet tehát, hogy soha többé nem lesz ilyen testem, mint most. Hasonló lehet, mivel feltételezzük, hogy a test fogantatása fívja létezésre a nefesht, tehát könnyen lehet, hogy az arcvonások felismerhetőek lesznek, ám ugyanaz a testünk nem lesz soha többé. Ezért ismerte meg olyan nehezen Mária a Gazdát, amikor az feltámat, mert teste elváltozott.

  1Kor 15:37 És abban, amit elvetsz, nem azt a testet veted el, amely majd kikél, hanem puszta magot, talán búzáét, vagy más egyébét.

Újra vissza utal arra búzamagra, ami enged minket arra következtetni, hogy egy teljesen új test fog növekedni számunkra ami, hogy fog kinézni?

  1Kor 15:38 Az Elohim pedig testet ad annak, amint akarta, és pedig mindenféle magnak az ő saját testét.

Minden mag megkapja a hozzá illő testet. A mag pedig lehet Elohimé és a miénk hibridje, vagy az ördög és emberi nefesh keveréke. Aki egész életében vágyait hajtva táplálta az ellenség magját annak látszania kell az újjászületett testen is, ahogyan Elohim gyermekeinek új testén is látszódni fog az Atya dicsősége.

Ezt már csak én gondolom így következtetve az írásokból: Aki a kárhozatra támad fel, annak újtestén látszani fognak elkövetett bűnei, hogy mindenki számára egyértelmű legyen.

  Máté 13:41 Az embernek Fia elküldi az ő angyalait, és az ő országából összegyűjtik a botránkozásokat mind, és azokat is, akik gonoszságot cselekesznek,

  Máté 13:42 És bevetik őket a tüzes kemencébe: ott lészen sírás és fogcsikorgatás.

  Máté 13:43 Akkor az igazak fénylenek, mint a nap, az ő Atyjuknak országában. Akinek van füle a hallásra, hallja.

Erre utal a példázat vége, amikor azt mondja sarlót ereszt a termésre és elérkezik az aratás. Láthatjuk és meg is érthetjük hogyan működik a magától növekedő vetés, amely szűkebb értelemben a szívünkbe hintett ige, tágabb értelemben pedig az emberiség. Hiszen mi vagyunk azok, akik az ítéletkor betakarításra kerülünk és függően attól milyen termést hoztunk a csűrbe, azaz örök életre, vagy meghégetésre, azaz kárhozatra jutuznk. beláthatjuk továbbá milyen tökéletesen működő világ az amiben élhetünk, ahol mindenki azt aratja amit vetett cselekedeteiben. Igazságos és önműködő rendszer ez, mely tükröz az Atya páratlan fejlett gondolkodásmódját és kreativitását.

  Zsid 6:7 Mert a föld, amely beissza a gyakorta reá hulló esőt és hasznos füvet terem azoknak, akikért műveltetik, áldást nyer Elohimtől;

  Zsid 6:8 Amely pedig töviseket és bojtorjánokat terem, megvetett és közel van az átokhoz, annak vége megégetés.

.

.

.

Támogasd az igazság terjesztését az adód 1%-ával!

Yahuah Útja Egyesület 1% adó
Adószám: 19140094-1-03
Technikai szám: 2594

Az oldal fenntartása rengeteg munkával, illetve költségekkel jár. Amennyiben szeretnél nekünk segíteni az igazság terjesztésében adoményodat küld az alábbi bankszámlára:

la

YAHUAH ÚTJA EGYESÜLET,

OTP BANK: 11744003-24422916-00000000

Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN):
HU71117440032442291600000000

SWIFT/BIC KÓD: OTPVHUHB